Meer dan alleen een plaatje
Logo maken
Een logo is niet zomaar een plaatje of een woord. Een logo is de eerste stap naar herkenbaarheid van jouw merk. Het gebruik van de juiste kleur, lettertype en eventueel afbeelding moet precies binnen je bedrijfsprofiel passen, moet jouw doelgroep aanspreken. Een logo verteld wat over jouw bedrijf, instelling of vereniging.
Huisstijl
Je logo is een groot onderdeel van je huisstijl. Net als bij een logo spreek je met je huisstijl een bepaalde doelgroep aan. Naast de eerder genoemde juiste kleur en lettertype communiceer je met je huisstijl richting de klant. Bij het laten maken van een logo of het ontwikkelen van een huisstijl is het dus belangrijk dat designer en klant op één lijn zitten.
- Huisstijl
- Lettertype
- Kleurgebruik
- Doelgroep
- Verhaal
- Emotie
- Tijdloos
- Positieve uitstraling
- Herkenbaarheid
Logo maken of laten maken
Eigenlijk hebben we het al verteld, het belang van een logo (en huisstijl) moet niet onderschat worden. Wanneer je weet wat je doet of moet doen kun je je logo uiteraard prima zelf maken, als je daar de tijd voor hebt natuurlijk. In veel gevallen is het beter om een logo te laten maken door profesionals die een grafische en/of marketingtechnische achtergrond hebben.
Bij het ontwerpen van een logo of huisstijl zul je jezelf enkele vragen moeten stellen:
- Wat is mijn doelgroep
- Wat willen wij vertellen/uitdragen
- Welke emotie/gedachte wil ik oproepen
- Welke kleuren passen bij mijn merk
Waar moet een logo aan voldoen
- Herkenbaar
- Simpel
- Nagenoeg tijdloos
- Positieve uitstraling
Wat wij bedoelen
Onze eerdere websites
Een kleine greep uit ons portfolio van websites die wij vooruit geholpen hebben. Wilt u meer van ons zien of ontdekken wat wij nog meer voor u doen? Bekijk onze portfolio pagina voor een volledig overzicht.
Wilt u de laadtijd van uw website ook verbeteren? Neem dan contact op met Website & Webdesign!